با ما تماس بگیرید

سیل کردن پوشش آنودایزینگ (سیل کاری)

پوشش‌های آنودیکی که توسط محلول‌های اسید سولفوریک، فسفریک و اگزالیک ساخته می‌شوند، پوشش های متخلخلی هستند که از تعداد بسیار زیادی سلول های شش ضلعی با روزنه های مرکزی تشکیل شده اند.

از آنجایی که مواد خورنده می توانند به داخل این روزنه‌ها نفوذ کنند و به لایه بسیار نازک سدی (barrier layer) برسند، در نتیجه بدون اعمال بهسازی سطح نمی‌توان به مقاومت به خوردگی مورد نیاز دست یافت. از این رو ضروریست که روزنه‌ها را در یک پروسه سیل‌کاری بعد از فرایند آنودایزینگ ببندیم. در نتیجه می‌توانیم یک فینیش مقاوم در برابر خوردگی و همینطور یک پرداخت هموار و با دوام برای فینش‌های دکوراتیو و رنگی داشته باشیم.

اغلب مشکلات رنگ پریدگی و محو شدن آنودایزهای رنگی عدم اعمال فرایند سیل کاری بر طبق استاندارهای بین المللی می‌باشد. فرایند سیل‌کاری با روش‌های متفاوت و در بازه‌های دمایی گسترده کار می‌کند که با یک انتخاب هوشمندانه می‌توان کیفیت نهایی فرایند آنادایزینگ رو بهبود ببخشد.

در مجموعه‌ی آلودایز سیل‌کاری در دو مرحله‌ی سیل سرد به همراه افزودنی های اروپایی و سیل گرم انجام می‌شود که کیفیت پوشش رو تا حد قابل ملاحظه ای افزایش می‌دهد.

در تصویر بالا نحوه بسته شدن سلول ها با استفاده از فرایند سیل کاری با آب جوش رو ملاحظه می فرمایید. در مقالات بعدی در مورد انواع روش های سیل کاری و نحوه اجرای آن صحبت خواهیم کرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسماعیل نظری
اسماعیل نظری
2 سال قبل

خیلی ممنون از اطلاعات خوبتون

דירות דיסקרטיות בחיפה

Can I simply say what a comfort to find someone that actually understands what theyre discussing on the net. You actually realize how to bring a problem to light and make it important. More and more people really need to read this and understand this side of your story. I was surprised that youre not more popular since you definitely possess the gift.

5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x